Eti Markasi Basari Oykusu
Eti Markasi Basari Oykusu Gıda sektörü deyince akla hangi ürün olursa olsun lezzet gelir. Ürüne verilen adın da bu lezzeti çağrıştırması hedeflenir. Firuz Kanatlı, ürettiği bisküviye, önceleri Bal adını vermekte haklıdır bir bakıma. Tadındaki iddiayı adıyla da onaylatmak ister gibidir. Ne var ki, Bal adının kullanım hakkı, bir başka marka tarafından alınmıştır. Yeni bir ad aranışı başlar. Tescil Dairesi'ne sundukları beş addan, aralarında ETİ'nin de bulunduğu üç tanesi "tescilsiz" yani sahipsiz çıkmıştır. ETİ, Anadolu uygarlıklarından Hitit devletinin Türkçe adıdır . Kanatlı’nın modern fabrikasına, Anadolu'nun tarihiyle geleceği arasında köprü kuran bir sembol yakışacaktır. Dolayısıyla ETİ markası nda karar kılınır. Firuz Kanatlı, adı tarih taşıyan bisküvisinin, ileride Türk gıda sektöründe "tarih" yazacağını düşünmüş müydü acaba? Markalar arasında logosuyla ikon haline gelmesinin öyküsü de ilginçtir ETİ'nin. Hitit Güneşi 'ni logo seçen F